Witaminy dla mózgu, pamięci i uwagi

Witaminy dla mózgu, pamięci i uwagi

Im starsza osoba, tym bardziej zanu i komórki w wieku mózgowym. Ich metabolizm zwalnia. Prowadzi do do tego, że mózg dotkliwie doświadcza destrukcyjnych skutków różnych czynników. Jednym z nich jest brak witamin. Brak elementów elementów zdolności postrzegania i zapamiętywania nowych informacji, upośledza uwaga i inteligencja, powoduje zapomnienie, prowadzi do zaników pamięci.

Rola witamin dla mózgu jest świetna.

  • Tworzą testy kolagenu, wzmacniają i zwiększają korygowanie naczyń krwionośnych, poprawiają ukrwienie i odżywienie mózgowej.
  • Aktywują procesy utleniania i redukcji, przyczyniają się do normalizacji metabolizmu, syntetyzują energia z białek, tłuszczów i węglowodanów.
  • Chronią komórki przed niekorzystnym działaniem wolnych rodników, wykazują właściwości przeciwutleniające.

Aby poprawić pamięć, konieczne jest regularne uzupełnianie zapasów witamin, mikro- i makroelementów. Najlepszym sposobem jest przestrzeganie zdrowej diety. A jeśli to konieczne, połącz terapię z kompleksami witaminowo-mineralnymi.

Witaminy z grupy B.

Składniki odżywcze B są niezbędne dla układu nerwowego. Odgrywają kluczową rolę w funkcjonowaniu mózgu, świetnie wpływają na pamięć i uwagę, zapobiegają przedwczesnemu starzeniu się komórek, chronią przed przeciążeniem i stresem.

Witamina B 1 (tiamina) tonizuje, zmniejsza zmęczenie, wzmacnia pamięć i normalizuje sen. Pierwiastek jest potrzebny do zaopatrywania mózgu w glukozę. Jej niedobór powoduje drażliwość, zaburzenia pamięci, zaburzenia koordynacji, prowadzi do bezsenności, depresji i zmęczenia.

Witamina B 2 (ryboflawina) jest źródłem energii do pracy mózgu. Bierze aktywny udział w syntezie i regeneracji komórek nerwowych. Brak ryboflawiny powoduje utratę sprawności, osłabienie, wywołuje senność, migrenę, letarg.

Witamina B 3 (kwas nikotynowy) bierze udział w syntezie enzymów. Pod jego wpływem przyspiesza się odbiór energii z pożywienia i znacznie poprawia skupienie uwagi. Brak niacyny prowadzi do zmęczenia, depresji, depresji i słabej koncentracji.

Witamina B 5 (kwas pantotenowy) wspomaga przekazywanie informacji między komórkami układu nerwowego i odpowiada za pamięć długotrwałą. Dzięki kwasowi pantotenowemu powstają przeciwciała, które są odporne na negatywne działanie alkoholu i nikotyny.

Witaminy z grupy B są bardzo ważne dla funkcjonowania mózgu. Zapobiegają przedwczesnemu starzeniu się komórek, chronią przed przeciążeniem, stresem.

Witamina B 6 (pirydoksyna) poprawia zdolności intelektualne. Przyspiesza procesy myślowe, eliminuje drażliwość i nerwowość. Brak pirydoksyny upośledza sen, powodując niepotrzebny niepokój, depresję i depresję.

Witamina B 9 (kwas foliowy) jest dobra dla umysłu i pamięci, uspokaja nerwy i dodaje energii. Osoby podatne na złe nawyki (palenie i alkoholizm) szczególnie dotkliwie odczuwają brak elementu. Brak kwasu foliowego jest obarczony zaburzeniami pamięci i spadkiem zainteresowania życiem.

Witamina B 12 (cyjanokobalamina)   bierze aktywny udział w przejściu ze snu do czuwania i odwrotnie. Im wyższa zawartość pierwiastka w organizmie, tym łatwiej rano obudzić się i przystosować do jet lag. Objawy niedoboru to zawroty głowy, upośledzenie umysłowe, depresja, utrata lub upośledzenie pamięci.

Witaminy C, E i D.

Nie mniej przydatne są witaminy C, E i D. Kwas askorbinowy ( witamina C ) jest silnym przeciwutleniaczem, który chroni komórki mózgowe przed zniszczeniem i spowalnia ich starzenie. Uważany jest za niezbędny element w zapobieganiu chorobie Parkinsona i Alzheimera. Substancja wspomaga wchłanianie żelaza, poprawia pamięć i uwagę. Przy braku kwasu askorbinowego osoba odczuwa apatię, depresję, zmęczenie, irytację.

Witamina E (tokoferol) zwalcza skutki negatywnych czynników. Wzmacnia ściany naczyń krwionośnych, uelastycznia je. Wraz z witaminą C zapobiega wystąpieniu choroby Alzheimera. Tokoferol usuwa produkty rozpadu z organizmu, usuwa nadmiar cholesterolu. Jego brak staje się przyczyną agresywnego i porywczego zachowania, człowiek traci zdolność obiektywnego myślenia.

Witamina D (kalcyferol) zmniejsza ryzyko zachorowania na raka mózgu i kontroluje procesy redoks. Pierwiastek jest niezbędny do wchłaniania wapnia i magnezu. Zapobiega zaburzeniom ośrodkowego układu nerwowego. Wraz z jego niedoborem pogarsza się wzrok, pojawiają się problemy skórne, zaburzenia snu i utrata apetytu.

Kompleksowe preparaty

Witaminy dla mózgu pozwalają na utrzymanie normalnej aktywności umysłowej niezależnie od wieku. Ich szeroki asortyment pozwala wybrać najlepszy produkt dla wszystkich kategorii ludzi. Zaleca się jednak przyjmowanie leków farmakologicznych po konsultacji z lekarzem. Niewłaściwe przyjmowanie dodatkowych witamin może spowodować poważne problemy.

Kompleksy witaminowe dla dorosłych pozytywnie wpływają na pracę mózgu, wyostrzają uwagę i poprawiają pamięć. Dla osób starszych takie leki są ważne, ponieważ tonizują komórki i przywracają elastyczność naczyniom. Najpopularniejsze w tej grupie wiekowej to Ginkgovit Aviton, Orthomol Mental, Glycine, Brain-o-Flex, Rivien. Mężczyźni wolą aktywny dzień. Zawiera nie tylko witaminy i minerały, ale także ekstrakty z pieprzu kajeńskiego, jeżówki, zielonej herbaty, głogu i korzenia imbiru. Taki dobór elementów pozwala zwiększyć aktywność mózgu i przywrócić funkcjonowanie komórek.

Ważne jest, aby zapewnić dzieciom wszystkie elementy niezbędne do rozwoju mózgu. Szczególnie dzieci w wieku szkolnym potrzebują dodatkowego karmienia. Zwiększony stres psychiczny prowadzi do przeciążenia układu nerwowego, co powoduje osłabienie uwagi i pamięci. Aby przywrócić aktywność mózgu, zaleca się dzieciom następujące leki: Brain Booster, Pikovit dla dzieci, Vitrum Baby, uczeń AlfaVit, Dzhungi i Multi-tabs. Środki są dostępne w postaci syropów i pastylek do ssania. Zawierają niezbędne witaminy i minerały, które pomagają lepiej przyswajać i zapamiętywać informacje. Wykazano, że zapobiega przepracowaniu u dzieci ze zwiększonym stresem neuropsychologicznym i fizycznym, a także przyspiesza powrót do zdrowia po chorobie.

Żywność wzmacniająca mózg

Zdrowa dieta jest ważna dla przyspieszenia pracy mózgu i zachowania pamięci. Dieta powinna obejmować poniższe produkty.

  • Różne rodzaje zbóż (kasza gryczana, proso, płatki owsiane) są źródłem witamin B 2 , B 3 i B 5 .
  • Orzechy (migdały, orzechy nerkowca, orzechy włoskie) dostarczają witaminy E.
  • Tłuste ryby (łosoś, śledź, makrela) nasycają organizm kwasami tłuszczowymi omega-3 , jodem, selenem i innymi minerałami.
  • Nabiał i sfermentowane przetwory mleczne to magazyn witamin A, B, C, E, D.
  • Warzywa i owoce zawierają wiele witamin i minerałów. Po obróbce cieplnej traci się większość składników odżywczych (zwłaszcza witamina B 9 ).
  • Nierafinowane oleje roślinne (z oliwek, słonecznika, soi, orzeszków ziemnych) dostarczają witamin E, D, F.
  • Pestki dyni i słonecznika są źródłem cynku i innych składników odżywczych.

Należy pamiętać, że aby mózg funkcjonował prawidłowo, nie należy się przejadać. Aby wchłonąć nadmiar pożywienia, organizm musi wydać dużo energii i nadmierne zużycie tlenu. Prowadzi to do powstawania wolnych rodników, które uszkadzają mózg.

Jagody, maliny, granaty i persymony są szczególnie przydatne dla dzieci . Produkty te zawierają elementy, które aktywują aktywność komórek mózgowych. Aby uczeń nie miał problemów z zapamiętywaniem, ważne jest, aby ograniczyć spożycie słodyczy, napojów gazowanych i fast foodów.

Witaminy są najlepszym środkiem zapobiegawczym zapewniającym dobrą uwagę, pamięć i wydajność mózgu. Ale nie zaniedbuj innych czynników: zdrowego snu, aktywności fizycznej i okresowego treningu umysłu. Podążaj za zdrowym trybem życia, regularnie monitoruj poziom witamin w organizmie, a wtedy mózg zachowa klarowność i wysoką wydajność przez wiele lat.

Anna Kowalczyk
Anna Kowalczyk
Edytor serwisu