Jedzenie dla zdrowej skóry: co jeść, aby wyglądać młodo i pięknie

Jedzenie dla zdrowej skóry: zasady i lista pokarmów

Niech jedzenie będzie twoim lekarstwem, dopóki lekarstwo nie stanie się twoim jedzeniem.

Hipokrates

W Tobie coraz bardziej nie podoba Ci się wygląd Twojej skóry: łuszczy się, a może wysypka lub tłusty połysk? Wizyty u kosmetyczek nie są tanie, a jednym zabiegiem nie da się wyjść. Trzeba je zdawać na kursy, trzeba poświęcić na to swój wolny czas, który mógłbyś przeznaczyć z większą korzyścią dla siebie. Zgadzam się, że o wiele przyjemniej jest jeszcze raz odpocząć w ciepłej pachnącej kąpieli niż denerwować się w korkach: w końcu nadal trzeba znaleźć dobrego kosmetologa, będzie cudem, jeśli jego gabinet będzie w sąsiednim domu.

Zastanówmy się, czy kosmetolog eliminuje przyczynę, czy po prostu eliminuje konsekwencje? Najprawdopodobniej konsekwencje niewłaściwej diety i stylu życia, które w najbliższej przyszłości, jeśli nic się nie zmieni, pojawią się ponownie.

W tym artykule dowiesz się, jak raz na zawsze pozbyć się problemów skórnych bez drogich kremów i zabiegów.

Jest coś, na co nie mamy wpływu: to rodzaj cery (tłusta, sucha, normalna, mieszana), jest dziedziczony (genetycznie), ale możemy wpłynąć na to, że nasza skóra wygląda lepiej. Dzięki odpowiedniemu odżywianiu dla zdrowej skóry możemy jej pomóc, a także pomóc naszemu organizmowi stać się ogólnie zdrowszym. Wszyscy wiedzą, że odżywianie ma ogromny wpływ na nasz wygląd.

Sucha skóra

Sucha skóra ma skłonność do łuszczenia się i drobnych zmarszczek. Jeśli lubisz pić herbatę w dużych ilościach, będziesz musiał się tutaj ograniczyć. W końcu herbata zawiera dużą ilość kofeiny i alkaloidów, które zwiększają skurcz naczyń obwodowych i powodują słaby przepływ krwi i składników odżywczych do skóry. Zmniejsz spożycie herbaty do dwóch filiżanek dziennie.

Alkohol oprócz oczywistych szkód (zniszczenie komórek mózgowych, niedobór witamin, nadciśnienie, depresja) również bardzo wysusza skórę, lepiej odmówić. Zawsze należy monitorować wystarczające spożycie wody: wymagane spożycie płynów to około 30 miligramów na 1 kilogram masy ciała.

Lista produktów poprawiających kondycję skóry suchej:

  1. Zawierające kwas askorbinowy – witaminę C – w dużych ilościach: pomarańcze, cytryny, pomelo, róża, rokitnik zwyczajny, czarna porzeczka, kiwi, mango, koperek, pietruszka, szpinak, szczaw, rukiew wodna, słodka papryka, kapusta. Pamiętaj, że witamina C ulega zniszczeniu po podgrzaniu do 60 stopni Celsjusza: jeśli lubisz pić herbatę z cytryną, dodaj ją, gdy herbata lekko ostygnie. Ważną rolę odgrywa również kompatybilność witamin i minerałów. Witamina C jest niezgodna z B1 (tiamina: nasiona, orzechy), B12 (sery, produkty mleczne) i miedzią (rośliny strączkowe, zboża, orzechy, czekolada). Ale witamina C i witamina E wzmacniają swoje właściwości przeciwutleniające.
  2. 2. Zawierające kwasy nasycone omega-3 i omega-6. Są to tłuszcze, które zatrzymują wilgoć w skórze, odżywiają komórki i zapewniają dopływ substancji biorących udział w metabolizmie. Nasiona lnu, nasiona chia, nasiona sezamu, nasiona słonecznika, pestki dyni, olej lniany, kukurydza, oliwa, orzechy, szpinak, sałata, spirulina (suszone wodorosty, lepiej wziąć w aptece), koperek, awokado, porzeczki, maliny, kalafior, biała kapusta, słodka papryka, cukinia, dynia, pieczone ziemniaki i oliwki. Musisz monitorować proporcje omega-3 i omega-6 w organizmie. Omega-3 powinno być 4 razy więcej! Na powyższej liście wyróżnione są produkty, które pasują do tego współczynnika .

Omega-3 to najcenniejszy z kwasów beztłuszczowych, bez niego praktycznie żaden proces w naszym organizmie nie może się obejść: obniża poziom „złego” cholesterolu, zmniejsza ryzyko chorób układu krążenia, poprawia pamięć i funkcjonowanie układu nerwowego łagodzi stany zapalne, poprawia odporność …

Jedzenie dla zdrowej skóry: co jeść, aby wyglądać młodo i pięknie

Tłusta skóra

Nadmierne zużycie oleju i obróbka cieplna są bardzo niekorzystne dla skóry tłustej, przez co nie są szczególnie przydatne. Pojawiają się wolne rodniki, które uszkadzają naszą skórę. Cukier (glukoza) rozkłada kolagen, przyspieszając proces starzenia, tworząc doskonałą pożywkę dla bakterii! Dotyczy to wszystkich rodzajów skóry.

Lista przydatnych produktów dla skóry tłustej:

  1. Warzywa zawierające karoten (witaminę A): surowa marchew, szczaw, dynia, melon, dzikiej róży, szpinak, seler, czosnek niedźwiedzi. Witamina A jest niekompatybilna z witaminą K (warzywa liściaste i sałatki, mleko, masło) oraz witaminą B12.
  2. Fermentowane produkty mleczne dla przewodu pokarmowego. Jedna szklanka kefiru dziennie wystarczy, aby utrzymać mikroflorę naszych jelit.
  3. Również warzywa zawierające duże ilości witaminy C w kolejności malejącej: świeży tymianek, pietruszka, koperek, komosa ryżowa, rukiew wodna, majeranek, szczaw, mięta pieprzowa, buraki, kolendra, rozmaryn, bazylia, rukola, cebula, szpinak, szparagi, sałata …
  4. Witamina E pomaga normalizować wydzielanie sebum: kiełki pszenicy, żyto, otręby ryżowe, kolendra, szpinak, brokuły, szparagi, suszone morele, żurawina, pomarańcze, sok z marchwi. Witamina E jest niezgodna z witaminami B12, D, K, żelazem, magnezem, miedzią i cynkiem.

Wysypki skórne

Wysypki są wywoływane przez dużą ilość białka (produkty mięsne). Obciążają pracą naszą wątrobę i jelita, a organizm wykazuje wszelkie problemy przeciążenia tym przetwarzaniem na naszej twarzy w postaci wysypek (bo jest odurzenie).

Marynaty, marynaty również wywołują wysypki skórne. Występuje nadmierna ilość soli, a sól zatrzymuje ciecz, a ponadto wiele szkodliwych substancji. Możesz go zastąpić fermentacją: usuwa się ocet i różne cierpkości.

Lista produktów dla czystej skóry:

  1. Źródła błonnika, które dobrze usuwają toksyny z naszego organizmu: jabłka, kapusta biała, chińska, brukselka, brokuły, wszelkiego rodzaju warzywa, zboża, zwłaszcza gryka.
  2. Siarka – pomaga chronić skórę, jest niezbędna do syntezy glutationu (endogennego przeciwutleniacza), jest również ważna dla syntezy tauryny (dobrej dla serca i nerwów), insuliny i wielu innych korzystnych funkcji. A wyżej wymienione produkty (w źródłach błonnika) zawierają go.
  3. Świeże warzywa i owoce są źródłem wszelkiego rodzaju witamin, które dobrze chronią naszą skórę.

Pigmentacja

Przebarwienia (przebarwienia skóry) mogą świadczyć o braku witaminy B12, spowolnieniu procesów metabolicznych, zwłaszcza po 40 latach, wadliwym funkcjonowaniu narządów wewnętrznych i mogą być dziedziczne.

Jedzenie dla zdrowej skóry: co jeść, aby wyglądać młodo i pięknie

Produkty wspomagające pigmentację:

  1. Zawiera witaminy E i C – przeciwutleniacze. Cytrusy, truskawki, granaty, borówki, grejpfruty, ananasy, śliwki, kapusta, szpinak, kasza gryczana, kapusta kiszona.
  2. Zawierające witaminę A: marchew, dynia, melon.
  3. Witaminy z grupy PP: borowiki, orzeszki ziemne, otręby pszenne, groch, fasola, bakłażan, soczewica.

I musisz chronić swoją skórę przed słońcem.

Przyjemną „wisienką na torcie” będą badania przeprowadzone przez naukowców z różnych krajów, którzy udowodnili, że wegetarianizm zapobiega rozwojowi raka, chorób układu krążenia i pomaga łatwo schudnąć.

The China Study to książka oparta na 20-letnim badaniu porównującym wskaźniki śmiertelności wśród osób jedzących mięso i wegetarian. Obywatele krajów, które jedli więcej mięsa, mieli wyższy wskaźnik umieralności z powodu „chorób Zachodu” (raka i cukrzycy), aw krajach, w których spożywano więcej pokarmów roślinnych, ludzie byli zdrowsi.

Grupa naukowców z US National Cancer Institute przeprowadziła badanie i doszła do wniosku, że spożywanie białek roślinnych przyczynia się do wydłużenia średniej długości życia. Od 15 lat specjaliści zbierają dane pacjentów. W gronie wolontariuszy było ponad 400 tys. Mężczyzn i kobiet z metropolii i terenów wiejskich. W trakcie badania zbadano dietę i historię choroby wszystkich pacjentów.

Jedzenie dla zdrowej skóry: co jeść, aby wyglądać młodo i pięknie

W efekcie okazało się, że każdego dnia ludzie czerpią energię z białek (60% – zwierzęcych i 40% – roślinnych). Analiza diety ochotników ujawniła zależność wzrostu średniej długości życia od spożycia białek roślinnych. Starsi wegetarianie mieli o 5% niższą śmiertelność niż osoby jedzące mięso i mieli mniejsze ryzyko przedwczesnej śmierci z powodu chorób układu krążenia. Tym samym wśród mężczyzn zmniejszył się o 11%, a wśród kobiet o 12%.

A naukowcy z Komitetu Lekarzy ds.Odpowiedzialnej Medycyny doszli do wniosku, że dzięki codziennej żywności roślinnej ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2, raka i choroby serca można zmniejszyć o prawie 50%.

Niezależnie od produktów, na które zdecydujesz się odmówić, pamiętaj, że we wszystkim jest dobry „złoty środek”, różne agresywne, nowomodne diety są szczególnie niszczące dla zdrowia, ponieważ ich destrukcyjne działanie nie jest od razu oczywiste i pojawia się po chwili. Żywienie powinno być zróżnicowane i zbilansowane, to znaczy wszystkie składniki odżywcze (białka, tłuszcze, węglowodany, witaminy, minerały) powinny być dostarczane do organizmu w odpowiednich proporcjach.

Limit: sól, cukier, konserwy, pikle; usunąć: fast foody, ciasta, bułeczki, majonez, smażone i ostre. Jeśli nie jesteś jeszcze wegetarianinem, rozważ ograniczenie mięsnych dni w tygodniu, zrób sobie przerwę, daj swojemu organizmowi trochę wytchnienia. Mięso bardzo silnie zakwasza organizm, a to przede wszystkim spadek odporności, wiele przeziębień i chorób przewlekłych, pogorszenie metabolizmu, a także możliwy rozwój onkologii.

Ale co z niezbędnymi aminokwasami, o których wielu ludzi uważa w szkole, że brakuje wegetarianom? W roślinach są, tylko rzadko występują razem. Aby uzyskać wszystkie potrzebne aminokwasy, musisz spożywać różnorodne pokarmy roślinne, w tym rośliny strączkowe, produkty pełnoziarniste (soczewica, brązowy ryż, płatki owsiane, gryka itp.). Śledź liczbę spożywanych kalorii (średnio do 2000 dziennie) i ich wydatki.

Anna Kowalczyk
Anna Kowalczyk
Edytor serwisu