Jak usunąć brzuch? 8 sekretów

Nawet kobiety z nadwagą mogą mieć delikatny płaski brzuch. I odwrotnie: są bardzo szczupłe dziewczyny, które mają zwiotczałą skórę i tłuste fałdy lub ich „brzuch” sterczy jak niemowlęta.

We wschodnich kanonach kobiecego piękna para fałd jest uważana za cnotę. W społecznościach fitness wręcz przeciwnie, ulga w kostkach jest mile widziana. Każde stanowisko ma prawo do istnienia. Ale ten artykuł dotyczy szczególnie płaskiego, kobiecego brzucha. Bez machania prasą.

Jak usunąć brzuch? Podstawowe zasady

1. Uwaga na postawę!

Możesz torturować się dietami i treningami, ile chcesz, ale jeśli nie ma dobrej postawy, wszystko pójdzie na marne. Brzuch oczywiście zmniejszy się, ale wybrzuszy się w zależności od położenia kręgosłupa, na przykład:

  • z lordozą – całkowicie;
  • z pochyleniem – podbrzusze zwisa.
Opublikowałem już to zdjęcie w moim artykule o postawie. Najlepiej pokazuje bezpośrednią zależność brzucha od ułożenia pleców.
Opublikowałem już to zdjęcie w moim artykule o postawie. Najlepiej pokazuje bezpośrednią zależność brzucha od ułożenia pleców.

Oczywiście postawa wymaga przede wszystkim ćwiczeń wzmacniających mięśnie podtrzymujące kręgosłup. Więcej szczegółów – tutaj:

Również popularne “leżące na rolce” Fukutsuji pomaga BARDZO dobrze utrzymać postawę ( przepraszam, kiedyś niepoprawnie pisałem imię japońskiego lekarza, dopiero dzisiaj zwróciłem uwagę, ale nie będę redagował wszystkich artykułów ):

❗️I bardzo ważna uwaga: samo wykonywanie ćwiczeń nie wystarczy, aby utrzymać postawę. Bez względu na to, jak leniwy lub niechętny, musisz cały dzień pamiętać o postawie! Czasami naprawdę chcesz, siedząc przy komputerze, rozluźnić plecy i pochylić się, ale potem przypominasz sobie kręgosłup i prostujesz się.

Kształtowanie się nawyku trwa co najmniej 21 dni. Po – staje się łatwy w utrzymaniu. Zacznij już teraz, a za 3 tygodnie będziesz już to robić „automatycznie”. Sprawdzone!

2. Zwyczaje żywieniowe, czyli rozmiar ma znaczenie!

Nie, nie musisz przechodzić na dietę! Ale dzisiaj trzeba kupić talerze deserowe zamiast tradycyjnych. Łyżeczka zamiast widelca. I przyzwyczajaj się do mniejszych porcji.

Rozdęty brzuch powiększa brzuch nie tylko wizualnie. Prawdopodobnie sam zauważyłeś, jak po nadmiernym jedzeniu górna część brzucha staje się zauważalnie większa. W rzeczywistości żołądek może czasami się rozciągać i każdego dnia przyzwyczaja się do coraz większych rozmiarów. Podążając za nim, brzuch będzie rosnąć.

To taka elementarna zasada, zrozumiała dla każdego, nawet osoby nie znającej biologii / medycyny, ale z jakiegoś powodu tak mało osób próbuje jeść w mniejszych porcjach. Wiele osób zwraca uwagę na kalorie, ale nie na rozmiar talerzy.

Trochę osobiste. W naszej rodzinie wszystkie najmniejsze talerze są a priori. Bardzo lubię jeść łyżeczką. Oczywiście podczas wizyty biorę widelec. Nie można dużo zjeść łyżeczką i nie można wiele włożyć do małego talerza. Wszystko jest bardzo proste. Lepiej jest jeść ułamkowo 5 razy dziennie niż 3 razy z brzucha.

I tak, często jestem pytany, jak udaje mi się nie „pożreć” żołądka. Cóż mogę powiedzieć: on, jak wszyscy, szybko dorasta na wakacjach z „bufetami”. W pierwszych dniach zwykle czuję się bardzo nieswojo: nie jem tyle na śniadanie, a do obiadu mam jeszcze czas – wow. Stopniowo przyzwyczajasz się do tego, a po tygodniu odpoczynku Twój brzuch jest już zaokrąglony, a talia się wkradła. Mimo że na talerzu kładę głównie warzywa. I nie jem szkodliwych rzeczy. Chodzi o wielkość porcji!

3. Pomyśl o przewodzie pokarmowym

To bardzo intymny temat. Ale nie mogę nie wspomnieć o tym przynajmniej na marginesie. Wszyscy jesteśmy już dużymi dziewczynami i doskonale rozumiemy, gdzie znika jedzenie, które jemy. Nie, nie rozpuszcza się w organizmie. Z organizmu opuszczają tylko przydatne (lub bezużyteczne) składniki odżywcze. I wszystko inne powinno wyjść.

Nie będę wchodził w szczegóły, ale trudno nie zrozumieć logiki: jeśli nie znika każdego dnia, dokąd to prowadzi? Racja, nigdzie. Ustanowić pracę przewodu pokarmowego, aktywować metabolizm. Na moim kanale jest już kilka publikacji na temat metabolizmu podkręcania. Najważniejszym z nich jest szklanka ciepłej wody na pusty żołądek, a potem – nie jedz co najmniej 40 minut:

Również sfermentowane produkty mleczne i błonnik każdego dnia pomagają kobiecemu organizmowi.

Warzywa są zwykle spożywane w niewystarczających ilościach. Ale stanowią podstawę piramidy żywieniowej.

4. Mięśnie kory. Ćwiczenie „Deska”

Kręgosłup jest wspierany przez całą grupę mięśni. Możesz oczywiście pompować je wszystkie osobno. Ale dlaczego? Jeśli jest tylko jedno ćwiczenie, które trenuje wszystkie te mięśnie w pozycji statycznej, a także pomaga wzmocnić mięśnie brzucha i miednicy!

Czym jest to magiczne ćwiczenie, które zastępuje serię serii? Deska! Za każdym razem zajmuje to około minuty (dla początkujących), a wynik jest oczywisty! Dokładniej na brzuchu, plecach, klatce piersiowej, biodrach.

Kiedy zacząłem codziennie robić drążek, po kilku dniach zacząłem zauważać, o ile lepsza stała się linia brzucha i ogólnie „widok z przodu”.

Szczegóły deski:

5. Wciągnięty żołądek (nawyk)

Im częściej w ciągu dnia będziesz pamiętać o zaciśnięciu brzucha i wyprostowaniu ramion, tym szybciej stanie się to nawykiem. Dodatkowy trening postawy i wzmocnienia brzucha.

Nawet podczas jazdy staram się zapamiętać swoją postawę i nie rozluźniać brzucha.

6. Ćwiczenia na elastyczność i rozciąganie kręgosłupa

Każde ćwiczenie mające na celu rozciągnięcie mięśni brzucha i pleców pozwala uzyskać płaski brzuch. Królem takich technik jest klasyczny „Bridge”.

Jak usunąć brzuch? 8 sekretów pięknego kobiecego brzucha bez kostek

Robię to co drugi dzień, a jeśli to możliwe, codziennie. Ale mam gimnastyczną przeszłość. Możesz zacząć od czegoś prostszego. I pamiętaj – po krótkiej rozgrzewce.

Możesz zrobić lekką „Rybę”:

Jak usunąć brzuch? 8 sekretów pięknego kobiecego brzucha bez kostek

Albo „pomost” z gimnastyki Qigong:

Jak usunąć brzuch? 8 sekretów pięknego kobiecego brzucha bez kostek

7. Samodzielny masaż

Najlepiej jest utrzymywać skórę brzucha tak, aby była elastyczna i nie zwiotczała.

Codziennie stosuję te techniki:

Rano w łóżku – technika samo-masażu tybetańskiego . Prawa dłoń znajduje się na brzuchu, lewa dłoń znajduje się po prawej stronie. I wykonujemy ruch rękami po okręgu, zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Dłonie MUSZĄ być ciepłe, najpierw potrzyj dłonie.

Zaraz po przebudzeniu – pocieranie suchą szczoteczką w łazience (link będzie na końcu artykułu). Całe ciało w kierunku ruchu limfy: od dłoni do łokci, od stóp do ud itp. Żołądek jest w kręgu.

Potem prysznic. I pocieranie ręcznikiem , w tym tarcie brzucha. Intensywny!