10 najlepszych pokarmów na wzrost mięśni

10 najlepszych pokarmów na wzrost mięśni

Dietetyczny twarożek

Twaróg jest jednym z najbogatszych źródeł łatwo przyswajalnego białka i wapnia. Twaróg jest produktem fermentacji mlekowej, podczas której białka ulegają denaturacji i łatwo ulegają rozkładowi pod wpływem enzymów proteolitycznych w naszym organizmie. Wadą jest prawie całkowity brak witamin, zawarte są tylko B2, PP i C. Ponadto twarożek poprawia metabolizm tłuszczów. W przeciwieństwie do mięsa brakuje mu puryn.

Łosoś

Ponieważ jest to tłusta ryba morska, jej mięso jest doskonałym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz wielu pierwiastków mineralnych: wapnia, magnezu, chloru, molibdenu, cynku, fluoru itp.

Owsianka

Aby przewód pokarmowy działał prawidłowo, człowiek musi spożywać błonnik. Jest rodzajem szczotki jelitowej. Dodatkowo płatki owsiane są wolnym źródłem węglowodanów – skrobi. Jego podzielenie zajmuje dużo czasu, ponieważ składa się z wielu linków. Ale to on jest źródłem energii przez cały dzień. 

Gryka

Zajmuje wiodącą pozycję pod względem ilości pierwiastków śladowych w porównaniu ze wszystkimi innymi zbożami. Dzięki zawartości niezbędnych aminokwasów gryka dogania produkty mięsne. Kasza gryczana to doskonały dodatek do diety na wzrost masy mięśniowej.

Wołowina

Wołowina jest doskonałym źródłem wysokiej jakości białka. Ponadto ma następujące zalety: niska zawartość sodu, poza skalą zawartość witamin B3, B6 i B12. Pierwiastki śladowe zawierają: selen, fosfor i cynk. Minusem jest wysokie nasycenie czerwonego mięsa cholesterolem.

Tłuszcz rybny

We współczesnym świecie niemożliwe jest osiągnięcie zrównoważonej zawartości nienasyconych kwasów tłuszczowych w organizmie. Na dobre trzeba codziennie jeść 100 g tłustych ryb, ale nawet ci, których na to stać, najprawdopodobniej nie będą jeść, gdy się znudzą. Wyjściem jest kupowanie w aptece i nie branie łaźni parowej.

indyk

To jeden z najwyższej jakości rodzajów dietetycznego mięsa drobiowego. Zawiera bardzo mało cholesterolu i bardzo szybko się wchłania. Zawiera też dwa razy więcej żelaza niż wołowina, a nawet więcej kurczaka. Mięso z indyka jest bardzo bogate w sód, który pomaga uzupełnić objętość krwi i usprawnić procesy metaboliczne.

Pierśi kurczaka

Jego zaletą jest niska kaloryczność w porównaniu z innymi rodzajami mięsa. Również ze względu na zawartość wielu pierwiastków śladowych jest przydatny dla naszej odporności. Niezbędnym składnikiem mięsa z kurczaka jest niezbędny aminokwas glutamina. To ona pomaga budować masę mięśniową.

Woda

Wszystkie procesy metaboliczne w organizmie zachodzą w obecności wody. Szkodliwe substancje nagromadzone podczas metabolizmu są wydalane z wodą. Dlatego nie dopuszczaj do odwodnienia, gdyż jest to pewny sposób na zatrucie produktami przemiany materii.

Jajka

Jajko składa się z białka i żółtka. Pierwsza jest źródłem związków chemicznych o tej samej nazwie, a żółtko jest bogate w cholesterol i tłuszcze. Ogólnie jest to doskonale zbilansowane źródło energii i materiałów konstrukcyjnych. Ale nadmierne spożycie jaj może mieć negatywne konsekwencje.

Anna Kowalczyk
Edytor serwisu
Rate author