5 podstawowych zasad zdrowego żywienia

Zdrowe odżywanie jest główną profilaktyką wszelkich chorób. Nie bez zasady popularnej jest powiedzenie: „Jesteś tym, co jesz”. Szukanie super diet, by schudnąć, stosowanie głodówek, czy innych ekstremalnych pomysłów nie przyniesie takich rezultatów jak codzienne dbanie o swoją dietę. Zasady zdrowego odżywiania są proste, przyjemne, dzięki, dzięki którym nie trzeba się ograniczać tylko do niektórych składników odżywczych. Nie będziemy także czuć się głodni. Jakie są to zasady?

1. Śniadanie
Pod żadnym względem nie wychodź rano bez śniadania. Jest ono podstawą całego dnia, odpowiednie da energii na cały poranek. Najlepiej na śniadanie sprawdza się owsianka, razowe pieczywo z twarożkiem i sokiem do picia, sałatka z razowym pieczywem.. możliwości jest bardzo wiele.

2. Produkty pełnoziarniste
Zrezygnuj z produktów z białej mąki. Postaw na produkty z pełnego ziarna, kasze, ryż brązowy, makarony. Mają one więcej witamin i wartości odżywczych niż produkty z białej mąki. W szczególności unikaj pieczywa z marketów, gdzie widnieje napis: Produkt głęboko mrożony.

3. Słodyczom mówimy nie
Słodycz nie posiadają nic wartościowego oprócz śladowych składników znajdujących się w kakao. Lepiej sięgnąć po słodki owoc lub pieczone w domu ciasteczka owsiane w gorzką czekoladą. Powinno unikać się także soków z marketów i napojów gazowanych – to sam cukier z barwnikami. Warto też przestać słodzić herbatę, czy kawę cukrem – można użyć miodu lub stewi lub nie słodzić w ogóle. Podstawą do picia jest woda mineralna niegazowana!

4. Chude mięso, warzywa, owoce
Odżywiajmy się zgodnie z piramidą żywienia. Zamiast smażyć, gotujmy na parze, gotujmy, grillujmy, pieczmy. Zamiast soli, używajmy dużo przypraw, tj. bazylia, tymianek, czosnek, pieprz. Warzywa powinny znajdować się w każdym posiłku, chociaż w najmniejszej ilości. Jedz owoce rano, które dadzą Ci witaminy na cały dzień.

5. Często, a mało
Jest to ważna zasada. Jedząc dużo i rzadko nie dość, że rozpychamy żołądek to prowokujemy organizm do odkładania tkanki tłuszczowej. Najlepiej jeść częściej a mniej. Wtedy żołądek pracuje mniej i przez to my, mniej się męczymy. Uważa się, że ostatni posiłek powinno się jeść nie później niż o 20 i dwie godziny przed pójściem spać.